מנדף בטיחות ביולוגי

פורטל בתי אבות ודיור מוגן  > מנדף ביולוגי >  מנדף בטיחות ביולוגי

מנדף בטיחות ביולוגי

0 Comments


ארונות בטיחות ביולוגיים הם חללי עבודה במעבדה סגורים ומאווררים המשמשים להגנה על אנשים מפני חשיפה לפתוגנים. הם ידועים גם בשם ארונות בטיחות מיקרוביולוגיים.

מה עושה מנדף בטיחות ביולוגי?

ארונות בטיחות ביולוגיים משמשים להגנה על כוח אדם, מוצרים וסביבה מפני סכנות ביולוגיות. תואר ראשון הוא סוג של ניהול סיכונים שהוא דבר שבשגרה כמעט בכל מעבדה שמטפלת בחומרים ביולוגיים.

ארונות בטיחות ביולוגית נועדו לעכב חשיפה לאירוסולים, גזים וכימיקלים שעלולים להיות זיהומיים. הם משמשים כדי למזער את האחריות ולהפחית את הסיכונים של זיהום צולב.

ארונות בטיחות ביולוגית מגיעים בשלושה סוגים שונים. המחלקה הראשונה מספקת הגנה מינימלית. המחלקה השנייה מספקת הגנה על כוח אדם. המחלקה השלישית מציעה הגנה נוספת.

ארון בטיחות ביולוגי בכיתה ב ' משמש לסוכנים ביולוגיים בסיכון נמוך עד בינוני. ארון בטיחות ביולוגי בכיתה ג ' מספק רמת בלימה נוספת. הקבינט בכיתה ג 'ידוע גם בשם"תא כפפות". מחלקה ג ' נועדה להיות אטומה לגז ולשמור על לחץ שלילי. זהו הסוג הנפוץ ביותר של תואר ראשון בקמפוס.

ארון הבטיחות הביולוגי בכיתה ב ' מספק הגנה סביבתית וכוח אדם. הוא משתמש במסנני אוויר חלקיקים בעלי יעילות גבוהה כדי לסלק חלקיקים מסוכנים מהאוויר. הוא מספק אזור עבודה סגור ואזור סטרילי. יש לו גם מכשיר אוויר נקי כדי למנוע מהאוויר המזוהם של החדר להיכנס לאזור העבודה. מכשיר האוויר הנקי מאפשר לזרום אוויר מסונן על פני משטח העבודה.

ארון הבטיחות הביולוגי בכיתה ב ' נועד להגן על כוח אדם ומוצרים. זוהי בחירה אידיאלית עבור חוקרים שצריכים לעבוד עם מזהמים מוטסים. יש לו אזור עבודה מנירוסטה, מסך תצוגה למינציה בטיחותי, שני מסנני כבד ומנוע. הארון זמין בשלושה רוחבים שונים: 6 רגל, 4 רגל או 5 רגל.

"איך ארון בטיחות ביולוגי משנה את כללי הבטיחות שלנו?

ארונות בטיחות ביולוגיים הם אמצעי הבלימה העיקרי למיקרואורגניזמים זיהומיים. השליטה ההנדסית העיקרית שלהם היא מערכת סינון כפולה, אך חלק מהיצרנים עברו את הקילומטר הנוסף וכללו פילטרים משולשים. מעט האוויר הזעיר ביותר שעובר דרך המסננים מסונן דרך מסנן הכבד הגדול ביותר. ארון בטיחות ביולוגי הוא דרך מצוינת להגן על העובדים שלך ועל חומרי המחקר שלך מפני מזהמים באוויר. החלק הטוב ביותר הוא שהמזהמים המיקרוביאליים מוסרים מהאוויר לפני שהוא מגיע לתחנת העבודה שלך.

הדרך הטובה ביותר לתאר ארון בטיחות ביולוגי היא גליל גדול מרופד במסנני כבד מרובים. המטרה העיקרית של מסננים אלה היא להסיר חלקיקים, אבל הם משמשים גם כדי למנוע זיהום צולב. ישנם שימושים רבים אחרים למסננים אלה. תואר ראשון בכיתה ב ' הוא הסוג הנפוץ ביותר בשימוש במעבדה.

תואר ראשון בכיתה ג ' הוא מכשיר סגור לחלוטין שיש לו חלון קדמי שאינו נפתח. זהו גם הסוג היקר ביותר של תואר ראשון, אבל זה גם הכי חזק. זוהי דרך מצוינת להגן על העובדים שלך מפני הסכנות של מעבדה ברמת בטיחות ביולוגית 4. בקמצוץ, זו יכולה להיות דרך מצוינת למנוע זיהום צולב במעבדה.

הסוג היקר ביותר של תואר ראשון הוא דגם הכיתה השלישית, וזה דבר טוב מכיוון שהוא מציע גם את ההגנה הרבה ביותר. זה דבר טוב כי זה אומר שזה יימשך זמן רב יותר.

מי מפעיל את ארון הבטיחות הביולוגי?

ארונות בטיחות ביולוגיים הם כלים חשובים המשמשים להגנה על הצוות והסביבה במעבדה. הם עוזרים למזער את החשיפה לחלקיקים, כימיקלים ומיקרואורגניזמים זיהומיים. התקני בלימה אלה מספקים הגנה מפני זיהומים פוטנציאליים וגם מפחיתים את האחריות.

ארונות אלה משמשים להכיל חומרים זיהומיים כגון חיידקים, וירוסים אונקוגניים וחומצות גרעין סינתטיות. הם גם מסייעים בהגנה על צוות ומוצרי המעבדה, ומקדמים תנאי עבודה יעילים. יש להם מסנני אוויר חלקיקים בעלי יעילות גבוהה (כבד) ומוקפים בלחץ שלילי.

ארונות בטיחות ביולוגית מסווגים לשלושה סוגים. הסוג המקורי של הקבינט משמש לעבודה ביולוגית עם ריכוזים גבוהים של כימיקלים מסוכנים. הדגמים החדשים יותר משתמשים בזרימות אוויר מבוקרות ופליטה דרך וילון אוויר בקדמת הארון.

ארונות מחלקה ג ' סגורים ומאווררים לחלוטין. הם מספקים את הרמה הגבוהה ביותר של מוצר והגנה על כוח אדם. אוויר הפליטה מטופל בסינון כבד כפול. מאוורר הפליטה נפרד ממערכת האוורור במעבדה.

הסוג הנפוץ ביותר של תואר ראשון הוא סוג מחלקה ב ' 2 ארון. הוא משתמש במסנני אוויר חלקיקים בעלי יעילות גבוהה, בזרימות אוויר מבוקרות ובווילון אוויר בקדמת הארון. האוויר המוחזר דרך הארון נשמר במהירות כלפי מטה של 100 רגל לדקה (לדקה). האוויר מטופל במסנן פליטה.

לפרטים נוספים ניתן להכנס לאתר – https://www.ulpa-cr.com/our-services-he/testing-certification-validation-he/