מהו כיול מכשירים? ‏

פורטל בתי אבות ודיור מוגן  > כיול מכשירים >  מהו כיול מכשירים? ‏

מהו כיול מכשירים? ‏

0 Comments
כיול מכשירים

מה זה כיול מכשירים? ואיך אתה בוחר חברה לבצע את הכיול? בואו נבחן את היתרונות והחסרונות של התהליך הזה. חשוב לבחור את רמת הכיול הנכונה לצרכים הספציפיים שלך. וזכרו, ככל שהדיוק גבוה יותר, כך ROI גבוה יותר. אם המעבדה שלך רגישה, ייתכן שתרצה להשתמש דיוק ברמה נמוכה יותר. אל תדאג, הדיוק ברמה גבוהה יותר עדיין ראוי לשקול.

מה המטרה של כיול מכשירים?

בתחום המדע, למונח ”כיול” יש הגדרות רבות. במחקר מעבדה, המונח מתייחס לציוד סטנדרטי. דוגמה לכיול היא סימון הבגרות על מכשירי מדידה. ההתקן מושווה לסטנדרט התייחסות כדי לקבוע אם הוא שונה מהסטנדרט. אם סולם הוא מעל יחידה אחת, המוצר לא יכול לאפות כראוי.

מעבדות מוסמכות מעבירות איתור, מה שמצביע על קשר בין תוצאת המדידה לבין ההתייחסות שלה. כדי לבסס יכולת איתור, יש לשמור על שרשרת השוואות רציפה. דוחות מעבדה חייבים גם להצביע על חוסר ודאות מדידה. אי ודאות המדידה מתייחסת לוריאציה הצפויה של מדידה. זה משפיע על גבולות האישור. חוסר הוודאות של המדידה מושפע מגורמים רבים, כגון מכשיר המדידה, המטרה, האדם המבצע אותה והסביבה באותה תקופה.

יישום חשוב נוסף לכיול הוא בחלל. לדוגמה, חלונות זמינים בתחנת החלל הבינלאומית. עם זאת, האוויר החיצוני קר מאוד בעוד החלק הפנימי חם, לח ונוח. 270 מעלות צלזיוס, קרח ייווצר על החלון, יפגע בתחנת החלל ויסתיר תצוגות מבחוץ. הדבר נכון גם לגבי תחומים מקצועיים רבים. הכיול חיוני לכן. חשוב שיהיה מכשיר מדידה מכויל.

מהו כיול מכשירים?

עבור מכשירי מעבדה, כיול הוא חיוני. מכשירים עם קריאות לא מדויקות עלולים להוביל לסכנות בטיחותיות ולכשל בייצור, שעלולות להיות יקרות לתיקון. כיול רגיל מועיל גם למעבדות מאחר שהוא מאפשר להן לשמור על המכשירים שלהן במצב מעולה ומאריך את חיי הציוד שלהן. המעבדה שלך תהיה יותר ידידותית לסביבה אם תכייל את המכשירים שלך באופן קבוע. זה גם עוזר לך להישאר תואם עם דרישות ההסמכה. כיול נדרש גם כדי לכייל פריטים שאינם מעבדה כמו מאזני הכנת מזון.

תהליך הכיול כרוך בהשוואת תוצאות המדידה עם תקן התייחסות מבוסס. זה מאפשר לטכנאים להסתגל למוזרויות מכשירים ולזהות כל קריאות מקריות. ניתן לאתר סוגים מסוימים של כיול, כגון אלה הנערכים על ידי המכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה (NIST). כיול שגרתי כרוך באישור שהתקן מדידה עומד בסטנדרט מוגדר. אלה יכולים לכלול השוואת מכשיר עם התייחסות חיצונית.

בנוסף להבטחת הדיוק של מכשירים, כיול מכשירים גם מדגים את העקביות של המדידות. תעודות כיול אינן כוללות פסק דין עובר/נכשל. משמעות הדבר היא כי המבקר יצטרך להשוות את שגיאת המדידה עם המפרט של הציוד. יש לשקול אי ודאות כיול משום שהיא יכולה לגרום לכלי להיכשל או לשנות את המפרט שלו. אי ודאות זו יכולה להיחשב על ידי שיטות שונות. תקן ILAC G8 מתאר שיטות מקובלות לחשבון על אי ודאות כיול.

בחר חברה לעשות כיול מכשירים

חשוב לוודא שהמעבדה שאתה בוחר למדידותיך היא בעלת הסמכה מתאימה. מעבדות שאינן מוסמכות אינן נדרשות לעקוב אחר תוכנית ניהול איכות רשמית. בנוסף, הם אינם פועלים על ־ פי התקנות הטכניות של תהליך הכיול. אולי תמצא את עצמך עם מכשירים רגישים מדי, דבר שעלול להוביל למוצרים לא ־ אמינים או להגדלת עלויות האחריות. תנאים אלה עלולים גם לגרום למוצרים טובים להיכשל במבחנים, מה שיגרום לעיכובים לא הכרחיים בעבודות ובייצור.

אתה צריך לחפש חברה שיש לה נוכחות מקוונת. עליך לוודא שהם מוסמכים, ולהציג באופן בולט את התעודות שלהם באתר האינטרנט שלהם. האתר צריך להיות קל לשימוש ולעדכן. אתר באיכות גבוהה ייתן לך אמון במחויבות של החברה לעסק שלה. זו הסיבה שזה קריטי שיש לך גישה לאתר של ספק הכיול במעבדה. בנוסף לכך, על האתר להציג מגוון תמונות וסרטונים הרלוונטיים לשירות.

הבחירה במעבדה היא החלטה חשובה. בטיחות העובדים, הפרודוקטיביות והאיכות שלכם תלויים בכלים שאתם משתמשים בהם. אז, אתה לא יכול להסתפק באיכות סוג ב '. מעבדה פגומה עלולה להוביל להשבתה, לעבודה יקרה ולאחריות. מעבדת כיול אמינה היא הבחירה הטובה ביותר. איך אתה בוחר את החברה הנכונה להתמודד עם צרכי הכיול שלך?